Handelsbetingelser

Handelsbetingelser


Handelsbetingelser for my-phoneshop.dk for privatkunder og firmaer, herunder institutioner.

 

My-phoneshop.dk er ejet af:

 

Myphoneshop ApS
Vallensbækvej 22A
2605 Brøndby
Telefon: 88202700

CVR: 30572432


Indhold:

1: Køb hos my-phonsehop.dk
2: Priser, kontrakter og levering
3. Salg generelt
4: Afbestilling
5: Ordrebekræftelse
6: Betaling
7: Fortrydelsesret
8: Reklamationsret
9: Anvendelse af reklamationsretten
10: Tilbagesendelse af varer der ikke indeholder fejl
11: Forsvarlig returnering
12: Tvivlsspørgsmål
13: Momsrefusion
14: Klagemuligheder
15: Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende


 


 

1. Køb hos my-phoneshop.dk

Købet gælder i det øjeblik du som kunde modtager en faktura fra my-phoneshop.dk

Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos My-phoneshop.dk´s grossister.

 

2. Priser, kontrakter og levering

Alle priser er inkl. 25 % moms på privat siden og ekskl. moms på erhvervs siden. Den aktuelle side er tydeligt angivet oppe i venstre hjørne. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk.

Når du afgiver en bestilling på My-phoneshop.dk, modtager du en ordrebekræftelse der bekræfter at vi har modtaget din bestilling. Bestiller du på hverdage inden kl. 16.00, tilstræber vi at afsende varen samme dag. Når vi ekspederer din bestilling vil du modtage en ny mail med forsendelsesnummer, samt evt pakkenummer, såfremt din forsendelse sendes som en pakke. Vi benytter Post Danmark, og dette betyder at din bestilling typisk bliver leveret næste hverdag efter du har modtaget en forsendelsesbekræftelse.

 

3. Salg generelt

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

 

4. Afbestilling

Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, skal du sende en e-mail til kontakt@my-phoneshop.dk, mærket med "Afbestilling" i emnefeltet. I mailen bedes du oplyse det navn bestillingen er foretaget i, samt ordrenummeret. Du kan også blot returnere den tilsendte ordrebekræftelse, med mærket "Afbestilling" i emnefeltet. Afbestilling skal ske hurtigst muligt, og senest samme dag kl. 15.00, for at vi kan nå at stoppe din bestilling. Afbestiller du senere end kl. 15.00, skal istedet benytte din fortrydelsesret. Se mere om dette i stk. 7.

 

5. Ordrebekræftelse

My-phoneshop.dk opbevarer selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

 

6. Betaling

De mulige betalingsmåder er som minimum:

 

Dankort

VisaDankort

eDankort

Visa

Visa Electron

Mastercard

Maestrocard

Bankoverførsel - (Bemærk: Bankoverførsel er ikke omfattet af indsigelsesordningen)

Fakturabetaling (Gennem ViaBill)

Efter aftale (kun erhverv)

 

Betalingsmåde ´EFTER AFTALE´ kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt der i forvejen har opnået en betalingsaftale med my-phoneshop.dk.

 

7. Fortrydelsesret

I forbrugerkøb hvor bestillingen er foretaget via internettet, har du 14 dages fuld fortrydelsesret.

Fortryder du dit køb på My-Phoneshop.dk har du 14 dages fuld fortrydelsesret, beregnet fra det tidspunkt du modtager varen. I henhold til Forbrugeraftaleloven skal du give os meddelelse om at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, dette gøres enten pr. mail eller telefonisk. Du kan ikke fortyde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen, men skal give os udtrykkeligt meddelelse om dette.

Varen skal returneres i væsentligt samme stand og mængde som den er modtaget, for at kunne returneres som ubrugt Er varen bestilt og leveret med intakt originalemballage (mærket med "Blister" eller "Salgsæske") er denne altid en del af varens
væsentlige værdi og skal medsendes. Du har mulighed for at prøve varen på samme måde som du ville kunne i en fysisk butik så det er muligt at fastslå varens art og beskaffenhed, uden at dette medfører vørdiforringelse af produktet. Al brug ud over dette, eller hvis varen har synlige mærker efter at være håndteret anderledes end det beskrevne, vil medføre at den ikke kan tages retur til den fulde salgspris, da den dermed vil blive betegnet som brugt. Ved returnering af en brugt vare får du kun dele eller intet af salgsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Brugte varers handelsmæssige værdi vurderes individuelt fra sag til sag.

Det vil sige at du har mulighed for at prøve varen på samme måde som i en fysisk butik, altså prøve den uden at tage den egentligt i brug, uden at dette medfører værdiforringelse. I tilfælde af værdiforringelse som du hæfter for, vil dette blive modregnet i salgsbeløbet der returnes.

Varer der returneres skal ledsages af faktura eller fakturakopi og leveres uden omkostninger for my-phoneshop.dk.
Så snart vi har modtaget de ubrugte returnerede varer retur, og testet at de overholder vilkårene for returnering, tilbagebetaler vi det fulde beløb inkl. fragtomkostninger. Dog ikke de fragtomkostninger du har i forbindelse med returneringen. Dette sker senest dagen efter vi har modtaget varen retur, og du modtager herefter en e-mailbekræftelse på at vi har modtaget den returnerede vare, samt hvordan og hvornår beløbet bliver returneret til dig. I tilfælde af returnering af brugte varer tilbagebetales salgsbeløb minus værdiforringelse, så snart vi har haft mulighed for at værdisætte varen. Dette sker senest 14 dage efter at du har givet os meddelese om at varen er returneret.

Hvis du har betalt med betalingskort, vil beløbet blive tilbageført til dette. Det sker i samme øjeblik du modtager e-mail bekræftelsen fra os. Har du betalt via bankoverførsel, bedes du oplyse registerings- og kontonummer, som vi kan returnere beløbet til. For returneringer til bankkonto, kan der gå op til 14 dage før beløbet er returneret til kontoen.

Specielt for mobiltelefoner og tablets:
Udgangspunktet for at fortryde køb af en mobiltelefon eller tablet er, at den skal returneres uden at salgsværdien formindskes. Dermed skal den komplette salgsæske med alt tilbehør altid medfølge ved returnering. Ridser og andre skader på telefonen eller skærmen vil medføre at telefonen har lidt  en værdiforringelse, og at det fulde salgsbeløb ikke kan tilbagebetales. Vi anbefaler derfor at du altid lader den film der sidder på skærmen og evt. bagcover blive siddende, indtil du har besluttet om du vil beholde telefonen eller tablet'en.

Har du købt mere end én vare og fortyder dele af købet, refunderes fragtomkostninger ikke.

Varer der returneres uden betalt fragt eller porto, eller sendt pr efterkrav, afvises af my-phoneshop.dk. 

Du kan også bytte til anden vare, her er proceduren den samme: send varen retur, vedlagt seddel med hvad du ønsker i stedet.

Omkostningerne til returnering afholder du som køber, ligesom du bærer ansvaret for at de returnerede varer kommer frem til os. Derfor anbefaler vi at du sender dem retur som pakke, eller som anbefalet brev, så du har dokumentation for at varen er sendt returm og har mulighed for at spore forsendelsen. Du har også mulighed for at returnere forsendelsen som maksibrev, men skal være opmærksom på at du dermed ikke har mulighed for at spore forsendelsen, eller dokumentere at den er afsendt. Vælger du at returnere forsendelsen som pakke, koster dette typisk ca. 80 kr., et maksibrev koster fra 6,50 kr. - 49 kr.

BEMÆRK! Der ydes ingen fortrydelsesret på varer, der fremstilles specielt efter dine individuelle behov, såfremt fremstillingen eller tilpasningen er påbegyndt. Fremstillingen eller tilpasningen påbegyndes ved ordremodtagelsen og fortrydelsesretten bortfalder derfor.

 

8. Reklamationsret

Som forbruger har du 2 års reklamationsret efter at varen er modtaget, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger naturligvis at reklamationen er berettiget.

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået indtil 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler, ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Udgangspunktet for reklamationsretten er at man i de første 6 måneder efter købet formoder at eventuelle fejl eller mangler var tilstede på købstidspunktet, i måned 7 - 24 skal forbrugeren sandsylinggøre at opståede fejl og mangler var tilstedet på købstidspunktet.

 

9. Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles my-phoneshop.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse. Du opfordres derfor til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Du kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post til vores adresse. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til my-phoneshops.dk´s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af my-phoneshop.dk. Ved reklamation anbefaler vi at du kontakter os telefonisk eller pr. mail, for at få tilsendt en pakkelabel, der dækker fragtomkostningerne.

 

10. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl

Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til my-phoneshop.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr på 250 kr. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning, eller det gebyr vi påføres af eksternt værksted. My-phoneshop.dk forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive et opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.

 

11. Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til my-phoneshop.dk skal være forsvarligt indpakket. Ved mobiltelefoner, pc’ere  m.v. skal disse sendes tilbage i en kasse eller lignende. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder. My-phoneshop.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til my-phoneshop.dk. Yderligere har du mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Alle produkter, der modtages fra my-phoneshop.dk indpakket i antistatisk materiale, skal ifald de returneres, være indpakket i tilsvarende antistatisk materiale. Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilket kan resultere i bortfald af dine rettigheder.

 

12. Tvivlsspørgsmål?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler my-phoneshop.dk, at du retter henvendelse til kontakt@my-phoneshop.dk, eller ringer til os på telefon 88 20 27 00

13. Momsrefusion

Der ydes kun momsrefusion på varer der leveres direkte til et ikke-EU land. Ved levering til en adresse i EU hvor varen senere af køber udføres til steder udenfor EU, ydes der ikke momsrefusion.

Undtagelser er:

Levering til Feltpost
Danida
UN / FAO
IAPSO

14. Klagemuligheder

I henhold til Forbrugeraftaleloven skal vi her oplyse dig om dine klagemuligheder, såfremt der skulle opstå en tvist mellem dig og My-Phoneshop, som du ønsker hjælp til at få løst.

Når du handler hos My-phoneshop hører eventuelle klager under Forbrugerklagenævnet. Skulle det være nødvendigt, kan en klagesag kan startes online ved at følge dette link: http://www.forbrug.dk/Dine-klagemuligheder/Saadan-klager-du/Klag-til-Forbrugerklagenaevnet

15. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:

Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato.
Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
MyPhoneshop ApS forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.
Ved brug af reklamationsretten skal køber selv stå for forsendelsen af produktet, herunder forsendelsesomkostningerne.
Afvises en reklamation af værkstedet pålægges et gebyr på 300 kr. ekskl. moms for håndtering af sagen. Er produktet der reklameres over sendt direkte til værkstedet, opkræver MyPhoneshop intet håndteringsgebyr

Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. My-phoneshop.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er betalt.

Definationen er en erhvervsdrivende er, at der på fakturaadressen er registreret virksomhed eller filial af virksomhed jf. Det Centrale Virksomhedsregister.

Test: http://www.my-phoneshop.dk/rma/guest/new/