Kundeservice: 88202700

Kundeservice: 88202700

 

Handelsbetingelser for my-phoneshop.dk for privatkunder og firmaer, herunder institutioner.

My-phoneshop.dk er ejet af: 

Myphoneshop ApS
Vallensbækvej 22A
2605 Brøndby
Telefon: 88202700
Mail: kontakt@my-phoneshop.dk

CVR: 30572432
Bankforbindelse: Nordea 2191 0741268167
Etablerings år 2007

 

PERSONDATAPOLITIK
For at du kan indgå aftale med os på my-phoneshop.dk, har vi brug for følgende oplysninger: 

Navn 
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse  

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. 
Personoplysningerne registreres hos Myphoneshop ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.    

 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

 

Den dataansvarlige på my-phoneshop.dk er Myphoneshop ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: my-phoneshop.dk

BØRN OG UNGE UNDER 18 ÅR

Du skal være fyldt 18 år for at handle på my-phoneshop.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre. Når du betaler med kreditaftale, skal du indtaste fødselsdato, så vi sikrer, at du er over 18 år. Er du under 18 år skal aftalen indgås af en forælder.

https://pxl.host/jz3u2mywoj8ppvxejzs.pngPRISER, KONTRAKTER OG LEVERING
Alle priser er inkl. 25 % moms på privat siden og ekskl. moms på erhvervs siden. Den aktuelle side er tydeligt angivet oppe i venstre hjørne. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk.

Når du afgiver en bestilling på My-phoneshop.dk, modtager du en ordrebekræftelse der bekræfter at vi har modtaget din bestilling. Bestiller du på hverdage inden kl. 15.00, tilstræber vi at afsende varen samme dag. Når vi ekspederer din bestilling, vil du modtage en ny mail med forsendelsesnummer, såfremt din forsendelse sendes som en pakke.

For at få din vare leveret skal du betale fragt Du kan vælge af få din ordre leveret på følgende måde:

GLS:
- Til en valgfri pakkeshop – 29 DKK
- Til en erhvervsadresse – 29 DKK
Post Danmark:
- Til en valgfri Postbutik eller døgnbox – 29 DKK
- Til en erhvervsadresse – 29 DKK
- Med omdeling til en privatadresse – 49 DKK

Leveringstiden er 1 – 4 hverdage. Den forventede leveringstid fremgår på det enkelte produkt, Bestiller du varer med en forventet leveringstid på 1 – 2 hverdage sammen med varer med en forventet leveringstid på 2 – 4 hverdage, bliver din ordre sendt som en samlet levering. Det vil sige at det er den længst angivne leveringstid der er gældende.

 

AFBESTILLING

Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, skal du sende en e-mail til kontakt@my-phoneshop.dk, mærket med "Afbestilling" i emnefeltet. I mailen bedes du oplyse det navn bestillingen er foretaget i, samt ordrenummeret. Du kan også blot returnere den tilsendte ordrebekræftelse, med mærket "Afbestilling" i emnefeltet. Afbestilling skal ske hurtigst muligt, og senest samme dag kl. 15.00, for at vi kan nå at stoppe din bestilling. Afbestiller du senere end kl. 15.00, skal i stedet benytte din fortrydelsesret.

BETALING
De mulige betalingsmåder er som minimum: 

 - Dankort
- VisaDankort
- Visa
- Visa Electron
- Mastercard
- Maestrocard
- Fakturabetaling (gennem ViaBill)


Der tages ikke gebyr ved betaling på my-phoneshop.dk. 

Betaling med Viabill:

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Har du allerede en Viabill konto, koster det 39kr. i gebyr hver måned. Læs mere: www.viabill.com/kredit   

 

FORTRYDELSESRET
I forbrugerkøb hvor bestillingen er foretaget via internettet, har du 14 dages fuld fortrydelsesret. Men hos os får du 30 dage.

Fortryder du dit køb på My-Phoneshop.dk har du 30 dages fortrydelsesret, beregnet fra det tidspunkt du modtager varen. I henhold til Forbrugeraftaleloven skal du inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, dette gøres enten pr. mail eller telefonisk. Dog har vi udvidet denne periode til 30 dage. Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen, men skal give os udtrykkeligt meddelelse om dette.

Du har mulighed for at anvende denne standard fortrydelsesformular, hvis du fortryder dit køb.

Har du fortrudt et køb og ønsker at returnere et eller flere produkter, skal du sende det eller dem til:

My-Phoneshop
Vallensbækvej 22A
2605 Brøndby

Vedlæg meget gerne en kopi af din ordrebekræftelse eller faktura. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til dig, til den er modtaget hos My-Phoneshop.dk. Vi afhenter ikke pakker sendt uden omdeling, ligesom vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

My-phoneshop.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til my-phoneshop.dk. Yderligere har du mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

 

Varens stand, når du sender den retur 
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du har mulighed for at prøve varen på samme måde som du ville kunne i en fysisk butik uden at dette medfører værdiforringelse af produktet. Al brug ud over dette, eller hvis varen har synlige mærker efter at være håndteret anderledes end det beskrevne, vil medføre at den ikke kan tages retur til den fulde salgspris, da den dermed vil blive betegnet som brugt. Ved returnering af en brugt vare får du kun dele eller intet af salgsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Brugte varers handelsmæssige værdi vurderes individuelt fra sag til sag.

 

Det vil sige at du har mulighed for at prøve varen på samme måde som i en fysisk butik, altså prøve den uden at tage den egentligt i brug, uden at dette medfører værdiforringelse. I tilfælde af værdiforringelse som du hæfter for, vil dette blive modregnet i salgsbeløbet der returneres.

Er varen bestilt og leveret med intakt originalemballage (mærket med "Blister" eller "Salgsæske") vil denne anses som en del af varens væsentlige værdi og skal sendes med retur, da manglende original emballage kan medføre en forringelse af varens handelsmæssige værdi. 

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 

My-Phoneshop
Vallensbækvej 22A
2605 Brøndby

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.
Har du købt mere end én vare og fortryder dele af købet, refunderes fragtomkostninger ikke.

Du kan også bytte til anden vare, her er proceduren den samme: send varen retur, vedlagt seddel med hvad du ønsker i stedet.

 

 BEMÆRK! VARER UNDTAGET FRA FORTRYDELSESRETTEN:
- Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, er undtaget fra fortrydelsesretten.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.

 

REKLAMATIONSRET
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Som forbruger har du 2 års reklamationsret efter at varen er modtaget, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger naturligvis at reklamationen er berettiget.

Det er dog en forudsætning at disse mangler, ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post til vores adresse.

My-Phoneshop
Vallensbækvej 22A
2605 Brøndby

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til my-phoneshops.dk´s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af my-phoneshop.dk. Ved reklamation anbefaler vi at du kontakter os telefonisk eller pr. mail, for at få tilsendt en pakkelabel, der dækker fragtomkostningerne.

 

Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl
Ved kundens returnering af defekte varer til my-phoneshop.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr på 250 kr. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning, eller det gebyr vi påføres af eksternt værksted. My-phoneshop.dk forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale.

Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

 

Forsvarlig returnering
Alle produkter, der returneres til my-phoneshop.dk skal være forsvarligt indpakket. Ved mobiltelefoner, pc’ere  m.v. skal disse sendes tilbage i en kasse eller lignende. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder. My-phoneshop.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til my-phoneshop.dk. Yderligere har du mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Alle produkter, der modtages fra my-phoneshop.dk indpakket i antistatisk materiale, skal ifald de returneres, være indpakket i tilsvarende antistatisk materiale. Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilket kan resultere i bortfald af dine rettigheder.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på telefon 88202700 eller mail kontakt@my-phoneshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:
- Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
-Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. 
- Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode

- MyPhoneshop ApS forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt 

- Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.

- Ved brug af reklamationsretten skal køber selv stå for forsendelsen af produktet, herunder forsendelsesomkostningerne.

- Afvises en reklamation af værkstedet pålægges et gebyr på 300 kr. ekskl. moms for håndtering af sagen. Er produktet der reklameres over sendt direkte til værkstedet, opkræver MyPhoneshop intet håndteringsgebyr
Definitionen er en erhvervsdrivende er, at der er skrevet et firmanavn i faktura-informationerne.